Програма розвитку безбар’єрного простору на території Божедарівської селищної ради на 2023-2027 роки
БОЖЕДАРІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
КАМ’ЯНСЬКОГО РАЙОНУ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
СОРОК ДРУГА СЕСІЯ ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ
Р І Ш Е Н Н Я
Про затвердження Програми розвитку безбар’єрного простору на території Божедарівської селищної ради на 2023-2027 роки в новій редакції
З метою створення безбар’єрного простору на території громади, згідно Указу Президента України від 03 грудня 2020 року «Про забезпечення створення безбар’єрного простору в Україні», розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 372-р «Про затвердження плану заходів на 2023—2024 роки з реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року”, Розпорядження голови Дніпропетровської ОДА від 27.04.2023 № Р-146/0/3-23 "Про затвердження плану заходів їз впровадження безбар'єрного простору в Дніпропетровській області на 2023-2024 роки", селищна рада
В И Р І Ш И Л А:
- Затвердити Програму розвитку безбар’єрного простору на території Божедарівської селищної ради на 2023-2027 роки в новій редакції (Додаток 1).
- Рішення Божедарівської селищної ради від 24.12.2021 року №14-18/VIII «Про затвердження Програми розвитку безбар’єрного простору на території Божедарівської селищної ради на 2023-2026 роки» вважати таким, що втратило чинність.
2. Дане рішення оприлюднити на офіційному сайті Божедарівської селищної ради відповідно до законодавства.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на комісію з питань містобудування, архітектури, будівництва, земельних відносин та охорони навколишнього середовища Божедарівської селищної ради.
4. Дане рішення набуває чинності з дня його оприлюднення.
Селищний голова Володимир ДЕРКО
смт. Божедарівка
29 листопада 2023 року
№21-42/VIII
Додаток до рішення Божедарівської селищної ради
ПРОГРАМА
Програма розвитку безбар’єрного простору на території Божедарівської селищної ради на 2023-2027 роки
1.Загальні положення
Маломобільні групи населення (МГН) – це люди, що відчувають труднощі при самостійному пересуванні, одержані послуг, необхідної інформації або при орієнтуванні у просторі. До МГН віднесені особи з інвалідністю, люди з тимчасовим порушенням здоров’я, вагітні жінки, літні люди, люди з дитячими колясками.
Особи з інвалідністю – це особа, зі стійкими фізичними, психічними, інтелектуальними або сенсорними порушеннями, які при взаємодії з різними бар’єрами можуть заважати їхній повній та ефективній участі в житті суспільства.
Інклюзивність будівель і споруд – комплекс архітектурно-планувальних, інженерно-технічних, ергономічних, конструкційних і організаційних заходів для забезпечення доступності будівель і споруд, у яких кожна особа, незалежно від віку, статі, інвалідності, функціональних порушень, рівня комунікативних можливостей або обставин, може відчувати себе безпечно і комфортно без сторонньої допомоги і в міру своїх можливостей.
Те, як влаштоване наше середовище, впливає на будь-яку сферу нашого життя, робить для нас доступним, чи ні пересування, навчання, працю, відпочинок, дозвілля. Архітектурне довкілля в Україні все ще розраховане на ідеально здорову людину, але не всі люди підходять під один стандарт. Багато існуючих будівель та споруд, а також територій парків, скверів, тротуарів, доріг, не пристосовані для МГН.
При проектуванні, будівництві нових та реконструкції, реставрації, капітальному ремонті та технічному переоснащені існуючих житлових будинків та громадських будівель і споруд обов’язковим є забезпечення у повному обсязі забезпечити вимоги доступності, зручності, інформативності і безпеки для потреб осіб з інвалідністю, здійснюється їх розумне пристосування.
Розумне пристосування – це індивідуальне архітектурно-планувальне рішення, що забезпечує МГН мінімальний стандарт доступності в умовах реконструкції, реставрації, капітального ремонту та технічного переоснащення існуючих житлових будинків та громадських будівель і споруд. Розумним пристосуванням можуть бути допоміжні технічні засоби та механізми (пандуси, підйомні пристрої, механізми, переносні апарелі).
Доступність для МГН повинна забезпечуватися:
- фізичною можливістю і зручністю потрапляння та пересування об’єктом, прилеглою територією, отриманням послуг.
- фізичною безпекою при потраплянні на об’єкті та пересуванні в ньому, прилеглою територією, отриманням послуг.
- можливістю вільного отримання інформації про об’єкт та послуги, що надаються, вільно навігації (орієнтуванні) по об’єкту та прилеглою територією.
При проектуванні і будівництві нових об’єктів будівництва або реконструкції, реставрації, капітальному ремонті та технічному переоснащенні існуючих житлових та громадським будівель і споруд повинні бути забезпечені:
- доступність місць цільового відвідування і обслуговування, а також безперешкодність переміщення всередині будівель і споруд усіх користувачів, зокрема МГН.
- безпека шляхів руху (у тому числі евакуаційних).
- безпека житлових та громадських будівель і споруд усіх користувачів, в тому числі МН.
- можливість евакуації людей в безпечну зону (з врахуванням особливостей осіб з інвалідністю).
- своєчасне отримання МГН повноцінної і якісною інформації, яка дозволяє орієнтуватися в просторі, використовувати обладнання (у тому числі для самообслуговування), отримувати послуги, брати участь у трудовому і освітньому процесах.
Необхідно передбачати умови безперешкодного пересування по ділянці до будівлі або по території установи, організації та підприємства з урахуванням вимог діючих будівельних норм. Ці шляхи слід поєднувати з зовнішніми по відношенню до ділянки транспортними та пішохідними комунікаціями, паркувальними місцями, зупинками громадського транспорту.
Система засобів орієнтації та інформаційної підтримки, а саме тактильні та візуальні елементи доступності, аудіо покажчики повинні бути передбачені на всіх шляхах руху до будівель і споруд.
2. Проблемні питання розвитку безбар’єрного простору
Основні проблеми безбар’єрності це велика кількість соціальних бар’єрів, які не дозволяють МГН активно включатися до життя суспільства й брати повноцінну участь в ній. Внаслідок цього, діти та дорослі живуть в умовах, які ведуть до приниження їх гідності та соціальної значимості.
Оточення обумовлює вплив на повсякденне життя людей це є незаперечний факт. МГН повинна мати змогу користуватися всіма елементами життя – сім’я, освіта, зайнятість, житло, фінанси, безпека, участь у соціальних чи політичних групах, релігійну діяльність, статеві відносини, доступ до всіх видів громадського обслуговування, вільне переміщення та ін.
Особи з інвалідністю повинні користуватися нарівні зі здоровими людьми всіма благами, відчувати себе повноправними членами суспільства. Серед осіб з інвалідністю нашого району є багато творчо обдарованих особистостей, які бажають навчатися, працювати. Це дало б їм можливість не тільки забезпечувати власне життя, не бути тягарем для родини, але й вносити посильний вклад у розвиток суспільства.
Особлива увага повинна бути приділена питанням фізичної та моральної реабілітації осіб з інвалідністю, надання їм можливості для продуктивної праці, навчання, творчості, заняття фізкультурою та спортом. Але все це неможливо без створення безбар’єрного середовища для людей з обмеженими фізичними можливостями.
На сьогоднішній день на території Божедарівської територіальної громади мешкають особи з інвалідністю та діти з інвалідністю різного типу. Крім того, внаслідок неможливості вільного доступу до лікувальних та соціальних закладів мешканців віддалених населених пунктів, відсутності спеціального пасажирського автомобільного транспорту, значна кількість людей не має можливості офіційно отримати статус особи з інвалідністю.
Відповідальним завданням є евакуація МГН при виникнені надзвичайних ситуацій.
Відповідно до Порядку проведення моніторингу та оцінки ступеня безбар’єрності об’єктів фізичного оточення і послуг для осіб з інвалідністю №537 затвердженого 26 травня 2021 року на території громади було встановлено ступень безбар’єрності.
Перелік закладів в яких проведено моніторинг та оцінка ступеня
безбар’єрності - 2023 р.
Заклади охорони здоров’я
№ |
Найменування закладу |
Об’єкт: |
1 |
КЗ Божедарівська лікарська амбулаторія ЗПСМ смт. Божедарівка, вул. Медична, 1 |
частково безбар’єрний |
2 |
КЗ Адамівська лікарська амбулаторія ЗПСМ с. Адамівка, вул. Нова, 5 |
частково безбар’єрний |
3 |
КЗ Кудашівська лікарська амбулаторія ЗПСМ с. Кудашівка, вул. Медична, 1 |
бар’єрний |
Заклади культури
№ |
Найменування закладу |
Об’єкт є: |
1 |
КЗ Адамівський СБК |
бар’єрний |
2 |
КЗ Божедарівський СБК |
бар’єрний |
3 |
КЗ Болтишський СБК |
бар’єрний |
4 |
КЗ Водянський СК |
бар’єрний |
5 |
КЗ Зорянський СК |
бар’єрний |
6 |
КЗ Катеринопільський СБК |
бар’єрний |
7 |
КНЗ Божедарівська школа мистецтв |
частково безбар’єрний |
8 |
КЗ Кудашівський СБК |
бар’єрний |
9 |
КЗ Новомилорадівський СБК |
частково безбар’єрний |
10 |
КЗ Покровський СБК |
бар’єрний |
11 |
КЗ Саксаганський СБК |
частково безбар’єрний |
Заклади освіти
№ |
Найменування закладу |
Об’єкт є: |
1 |
КЗ Адамівський ЗДО Барвінок |
бар’єрний |
2 |
КЗ Адамівський ЗЗСО |
бар’єрний |
3 |
КЗ Биківський заклад освіти І-ІІ ступенів та дошкільної освіти |
бар’єрний |
4 |
КЗ Божедарівська базова ЗСШ |
частково безбар’єрний |
5 |
КЗ Божедарівський заклад дошкільної освіти (ясла-сад) Калинонька |
бар’єрний |
6 |
КЗ Болтишський СЗШ |
бар’єрний |
7 |
КЗ Болтишанський ЗДО |
частково безбар’єрний |
8 |
КЗ Катеринопільська загальноосвітня початкова школа-садок загального розвитку |
бар’єрний |
9 |
КЗ Кудашівська середня загальноосвітня школа |
бар’єрний |
10 |
КЗ Кудашівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) Сонечко |
частково безбар’єрний |
11 |
КЗ Покровський ЗДО (ясла-садок) Оленка |
частково безбар’єрний |
12 |
КЗ НВК Теплівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад |
бар’єрний |
13 |
Філія КЗ Божедарівська базова ЗСШ |
частково безбар’єрний |
14 |
Професійно-технічне училище №71 |
частково безбар’єрний |
Інші закади
№ |
Найменування закладу |
Об’єкт є: |
1 |
Будівля Адамівського старостату |
бар’єрний |
2 |
Будівля Биківського старостату |
частково безбар’єрний |
3 |
Будівля Кудашівського старостату |
бар’єрний |
4 |
Будівля Покровського старостату |
бар’єрний |
5 |
Будівля Болтишанського старостату |
бар’єрний |
6 |
Будівля Саксаганського старостату |
бар’єрний |
7 |
Будівля Катеринопільського старостату |
бар’єрний |
8 |
Будівля Центру надання адміністративних послуг |
безбар’єрний |
9 |
Будівля Божедарівської селищної ради |
частково безбар’єрний |
ІНФОРМАЦІЯ
про результати проведення місцевими органами з питань містобудування та архітектури обстеження та оцінки ступеня безбар’єрності об’єктів фізичного оточення і послуг для осіб з інвалідністю
Відділ містобудування та архітектури Божедарівської селищної ради |
Рік проведення моніторингу : 2023 р. |
Загальна кількість об’єктів |
Кількість об’єктів, що обстежено |
Оцінка безбар’єрності об’єктів фізичного оточення і послуг для осіб з інвалідністю, відсотків |
Примітка |
||||
безбар’єрні |
частково безбар’єрні |
бар’єрні |
|||||
1. |
Об’єкти, що обстежено |
37 |
37 |
1 |
14 |
22 |
|
|
з них: |
|
|
|
|
|
|
2. |
Закладів охорони здоров’я |
3 |
3 |
- |
2 |
1 |
|
3. |
Закладів освіти |
14 |
14 |
- |
6 |
8 |
|
4. |
Закладів культури |
11 |
11 |
- |
3 |
8 |
|
5. |
Закладів фізичної культури і спорту |
- |
- |
- |
- |
- |
|
6. |
Центрів надання адміністративних послуг |
1 |
1 |
1 |
- |
- |
|
7. |
Виборчих дільниць |
- |
- |
- |
- |
- |
|
8. |
Інших об’єктів |
8 |
8 |
- |
3 |
5 |
|
Кількість осіб серед працюючих
|
|
Усього осіб з інвалідністю |
З них |
|||
пересуваються на кріслах колісних |
з порушенням зору |
з порушенням слуху |
мають інші порушення |
|||
|
Усього |
13 |
0 |
0 |
0 |
13 |
|
з них чоловіки |
4 |
0 |
0 |
0 |
4 |
|
з них жінки |
9 |
0 |
0 |
0 |
9
|
|
|
|
|
|
|
|
Кількість осіб серед відвідувачів/клієнтів/ тих, хто навчається з початку року |
||||||
|
Усього |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
|
з них чоловіки |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
з них жінки |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
За результатами проведеного моніторингу з визначення ступеню безбар’єрності на території громади більша частина закладів не відповідає вимогам щодо доступності маломобільних груп населення.
В більшості закладів громади відсутні пандуси, недостатня ширина дверних проходів, наявні високі пороги, відсутні універсальні туалетні кабіни, відсутній доступ до приміщень верхніх поверхів, відсутнє тверде покриття тротуарів та ін.
3. Мета програми
1. Забезпечення реалізації плану заходів з реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору і Україні на період до 2030 року.
2. Будівництво, реконструкція, капітальний ремонт та технічне переоснащення житлових та громадських об’єктів, об’єктів соціальної та культурної сфери з додержанням вимог діючих держаних будівельних норм щодо забезпечення доступності маломобільних груп населення.
3. Будівництво, реконструкція, капітальний ремонт парків, скверів, майданчиків, тротуарів додержанням вимог діючих держаних будівельних норм щодо забезпечення доступності маломобільних груп населення.
4. Проведення комунікаційної стратегії з реалізації безбар’єрного простору.
5. Продемонструвати успішні приклади подолання різного роду бар’єрів і привернути увагу суспільства до теми безбар’єрності. Запровадити «соціальну рекламу», яка є важливим комунікаційним елементом загальнонаціональної кампанії просування безбар’єрності як суспільної норми.
6. Забезпечення рівності прав людей.
7. Забезпечення безбар’єрної освіти, фізичної безбар’єрності, інформаційної безбар’єрності, цифова безбар’єрність, суспільної та громадської безбар’єрності, економічної безбар’єрності.
8. Виконання інженерно-технічних заходів цивільного захисту та оборони, забезпечення безбар’єрного доступу МГН до об’єктів цивільного захисту (ПРУ, сховища та інші укриття), визначення строків облаштування споруд цивільного захисту засобами, що забезпечить такий доступ до них за кошти місцевого бюджету та на інших об’єктах за рахунок залучених коштів.
4. План заходів із впровадження безбар’єрного простору у Дніпропетровській області
Божедарівської територіальної громади з реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року
Захід |
Виконавець |
Фактична дата завершення |
Стан |
Продукт або послуга, які з'явились в результаті виконання заходу |
||
Напрям 1. Фізична безбар’єрність: усі об’єкти фізичного оточення і транспорту доступні для всіх суспільних груп незалежно від віку, стану здоров’я, інвалідності, майнового стану, статі, місця проживання та інших ознак |
||||||
Стратегічна ціль : системи моніторингу і контролю забезпечують застосування норм і стандартів доступності об’єктів фізичного оточення і транспорту |
||||||
Завдання 1 Забезпечено збір і поширення достовірної інформації про доступність об’єктів фізичного оточення |
||||||
Захід 1.1 Провести за участю громадських організацій моніторинг та оцінку ступеня безбар’єрності об’єктів фізичного оточення і послуг для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення з урахуванням гендерного аспекту (відповідно до Порядку проведення моніторингу та оцінки ступеня безбар’єрності об’єктів фізичного оточення і послуг для осіб з інвалідністю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2021 р. №537) (щорічно) |
Божедарівська селищна рада (Відділ містобудування та архітектури) |
|
|
|
||
Захід 1.2 Оприлюднити рейтинг за результатами моніторингу та оцінки ступеня безбар’єрності об’єктів фізичного оточення і послуг для осіб з інвалідністю (щорічно) |
Божедарівська селищна рада (Відділ містобудування та архітектури) |
|
|
|
||
Завдання 2 Розроблено місцеві плани забезпечення безбар’єрного простору |
||||||
Захід 2.1 Розглянути питання щодо визначення в обласній державній адміністрації і на рівні місцевого самоврядування відповідальної особи з питань безбар’єрності |
Божедарівська селищна рада |
|
|
|
||
Захід 2.2 Розробити місцеві плани заходів з впровадження безбар’єрного простору |
Божедарівська селищна рада (Відділ містобудування та архітектури) |
|
|
|
||
Захід 2.3 При розробці Програми комплексного відновлення Дніпропетровської області передбачити окремий розділ про створення безбар’єрного простору |
Божедарівська селищна рада (Відділ містобудування та архітектури) |
|
|
|
||
Завдання 3 Зібрано і поширено достовірну інформацію про доступність об’єктів фізичного оточення |
||||||
Захід 3.1 Зібрати інформацію щодо кількості об’єктів спортивної інфраструктури, де можливий доступ до фізкультурно-спортивних послуг всіх груп населення, у т.ч. осіб з інвалідністю |
Божедарівська селищна рада (Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму) |
|
|
|
||
Стратегічна ціль : об’єкти фізичного оточення і транспортна система створюються та оновлюються відповідно до сучасних стандартів доступності |
||||||
Завдання 4 Головні входи і приміщення будівель органів виконавчої влади та місцевих державних адміністрацій, центрів надання адміністративних послуг пристосовано для використання мобільними групами населення, включаючи осіб з інвалідністю |
||||||
Захід 4.1 Провести відповідні будівельні / ремонтні роботи |
Божедарівська селищна рада |
|
|
|
||
Захід 4.2 Встановити інформаційні знаки про наявність та розташування входів (виходів) для осіб з інвалідністю. |
Божедарівська селищна рада |
|
|
|
||
Завдання 5 Забезпечено фізичну доступність об’єктів культурної інфраструктури |
||||||
Захід 5.1 Провести моніторинг дотримання норм безбар’єрності приміщень бібліотек |
Божедарівська селищна рада (Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму) |
|
|
|
||
Захід 5.2 Сформувати перелік заходів та впровадити заходи з дотримання норм фізичної безбар’єрності бібліотек |
Божедарівська селищна рада (Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму) |
|
|
|
||
Завдання 6 Забезпечено функціонування системи цивільного захисту і безпеки маломобільних груп населення, включаючи осіб з інвалідністю, в умовах воєнного чи надзвичайного стану |
||||||
Захід 6.1 Проведення моніторингу дотримання прав осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення у разі виникнення надзвичайних ситуацій за участю громадських об’єднань, зокрема щодо забезпечення доступності захисних споруд цивільного захисту |
Божедарівська селищна рада |
|
|
|
||
Захід 6.2 Облаштувати споруди цивільного захисту засобами, що забезпечують доступ маломобільних груп населення, включаючи осіб з інвалідністю, в умовах воєнного чи надзвичайного стану |
Божедарівська селищна рада
|
|
|
|
||
Завдання 7 Поліпшено умови безперешкодного доступу всіх груп населення, у т.ч. осіб для всіх категорій молоді, у т.ч. молоді зі стійкими обмеженнями повсякденного функціонування, до об’єктів фізичного оточення |
||||||
Захід 7.1 Здійснювати постійно верифікацію даних щодо внесеної інформації стосовно об’єктів спортивної інфраструктури до Реєстру спортивних споруд з метою їх обліку, у т.ч. пристосування для використання усіма групами населення, зокрема особами зі стійким обмеженням повсякденного функціонування, для занять руховою активністю та спортом |
Божедарівська селищна рада (Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму) |
|
|
|
||
Завдання 8 Забезпечено доступність будівель і приміщень закладів освіти для маломобільних груп населення із забезпеченнями універсального дизайну та розумного пристосування |
||||||
Захід 8.1 Провести моніторинг доступності комунальних закладів освіти Дніпропетровської обласної ради, закладів професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти, закладів загальної середньої та дошкільної освіти сільських, селищних, міських територіальних громад області для маломобільних груп населення |
Божедарівська селищна рада (Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму) |
|
|
|
||
Захід 8.2 Вжити заходи, за результатами моніторингу, щодо забезпечення доступності будівель, в т.ч. приміщень санвузлів, комунальних закладів освіти Дніпропетровської обласної ради, закладів професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти, закладів загальної середньої та дошкільної освіти сільських, селищних, міських територіальних громад області для маломобільних груп населення |
Божедарівська селищна рада (Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму) |
|
|
- |
||
Стратегічна ціль: фахівці у сфері містобудування, архітектури і транспорту та представники громадськості володіють необхідними знаннями і навичками та застосовують норми і стандарти у сфері доступності |
||||||
Завдання 9 Забезпечено впровадження системного підходу до формування компетенцій державних службовців та працівників транспорту з питань забезпечення безбар’єрного простору |
||||||
Захід 9.1 Провести навчання державних службовців з питань створення фізичної безбар’єрності |
Божедарівська селищна рада |
|
|
|
||
Захід 9.2 Забезпечити навчання персоналу, залученого в перевезенні пасажирів щодо засобів забезпечення доступності під час надання транспортних послуг |
Божедарівська селищна рада |
|
|
- |
||
Напрям 2: Інформаційна безбар’єрність: люди незалежно від їх функціональних порушень чи комунікативних можливостей мають доступ до інформації в різних форматах та з використанням технологій, зокрема шрифт Брайля, великошрифтовий друк, аудіодискрипція (тифлокоментування), переклад жестовою мовою, субтитрування, формат, придатний для зчитування програмами екранного доступу, формати простої мови, легкого читання, засоби альтернативної комунікації |
||||||
Стратегічна ціль: кожен має рівний доступ до інформації, яку транслюють телерадіоорганізації та яка необхідна для участі у культурному житті, проведенні дозвілля і відпочинку та заняття спортом |
||||||
Завдання 10 Проведено широкі інформаційно-просвітницькі кампанії для працівників державних та комунальних установ, організацій, професійних спільнот та громадськості на всіх рівнях щодо політики безбар’єрності та недискримінації |
||||||
Захід 10.1 Провести цикл вебінарів для працівників державних та комунальних закладів культури та закладів освіти сфери культури щодо політики безбар’єрності та недискримінації |
Божедарівська селищна рада |
|
|
|
||
Захід 10.2 Провести комунікаційні заходи для працівників публічних бібліотек щодо політики безбар’єрності та недискримінації, важливості створення безбар’єрного середовища, зокрема, придбання книжок для слабозорих та аудіокнижок для поповнення фондів публічних бібліотек територіальних громад |
Божедарівська селищна рада (Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму) |
|
|
|
||
Захід 10.3 Висвітлити інформацію про стан проведення комунікаційних заходів для працівників публічних бібліотек щодо політики безбар’єрності та недискримінації, важливості створення безбар’єрного середовища |
Божедарівська селищна рада (Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму) |
|
|
|
||
Завдання 11 Підвищено інформаційну обізнаність ветеранів та членів їх сімей щодо забезпечення їх прав |
||||||
Захід 11.1 Розмістити соціальну рекламу в медичних, освітніх закладах, територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, центрів надання адміністративних послуг тощо |
Божедарівська селищна рада |
|
|
|
||
Захід 11.2 Розмістити інформацію про спектр послуг для ветеранів на білбордах |
Божедарівська селищна рада |
|
|
- |
||
Завдання 12 Проведено інформаційну кампанію «Україна без бар’єрів» |
||||||
Захід 12.1 Забезпечити проведення інформаційно-просвітницької кампанії “Україна без бар’єрів” |
Божедарівська селищна рада
|
|
|
|
||
Захід 12.2 Забезпечити сприяння регіональним органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування під час проведення інформаційно-просвітницької кампанії “Україна без бар’єрів” |
Божедарівська селищна рада
|
|
|
|
||
Напрям 3: Цифрова безбар’єрність: усі суспільні групи мають доступ до швидкісного Інтернету, публічних послуг та публічної цифрової інформації |
||||||
Стратегічна ціль : швидкісний Інтернет та засоби доступу доступні для всіх |
||||||
Завдання 13 Забезпечено заклади охорони здоров’я доступом до швидкісного Інтернету та засобами доступу до нього |
||||||
Захід 13.1 Актуалізувати та здійснити аналіз даних щодо нинішнього стану забезпечення закладів охорони здоров’я доступом до швидкісного інтернету та засобами доступу до нього |
Божедарівська селищна рада
|
|
|
|
||
Захід 13.2 Сформувати план залучення ресурсів та забезпечити заклади охорони здоров’я доступом до швидкісного інтернету та засобами доступу до нього |
Божедарівська селищна рада
|
|
|
|
||
Завдання 14 Забезпечено необхідним програмним забезпеченням та засобами доступу до Інтернету осіб з інвалідністю, закладів освіти та культури, а також бібліотек та інших хабів в межах населених пунктів |
||||||
Захід 14.1 Забезпечити доступом до швидкісного інтернету та засобами доступу до нього публічних бібліотек області |
Божедарівська селищна рада (Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму)
|
|
|
|
||
Захід 14.2 Створити канали доставки електронних документів до жителів громад |
Божедарівська селищна рада (Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму) |
|
|
|
||
Захід 14.3 Розробити і впровадити додаткові послуги з аудіо супроводу електронних документів для потреб осіб з обмеженими фізичними можливостями |
Божедарівська селищна рада (Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму) |
|
|
|
||
Захід 14.4 Оснастити комп’ютери в публічних бібліотеках тифлокомплексами |
Божедарівська селищна рада (Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму) |
|
|
|
||
Захід 14.5 Створити WI-FI зони (хаби) у приміщеннях публічних бібліотек |
Божедарівська селищна рада (Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму) |
|
|
|
||
Стратегічна ціль : усім громадянам доступні цифрові послуги |
||||||
Завдання 15 Впровадження Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (далі – ЄІССС) |
||||||
Захід 15.1 Створити реєстр організацій, що надають соціальні послуги |
Божедарівська селищна рада (Відділ соціального захисту населення) |
|
|
|
||
Захід 15.2 Забезпечити функціонування Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг |
Божедарівська селищна рада (Відділ соціального захисту населення) |
|
|
|
||
Захід 15.3 Створити підсистеми ЄІССС кейс- менеджер |
Божедарівська селищна рада (Відділ соціального захисту населення) |
|
|
|
||
Напрям 4: Суспільна та громадська безбар’єрність: забезпечено рівні можливості участі всіх людей, їх об’єднань та окремих суспільних груп у житті громад та держави, рівний доступ до суспільно-політичного та культурного життя, сприятливе середовище для фізичного розвитку та самореалізації, а також інклюзивне середовище як передумова для участі у всіх формах суспільного життя та громадської активності |
||||||
Стратегічна ціль : різні групи населення користуються рівними правами та можливостями для соціального залучення та громадянської участі |
||||||
Завдання 16 Проведено заходи щодо впровадження практик та механізмів соціальної та громадської участі, зокрема щодо забезпечення безбар’єрності |
||||||
Захід 16.1 Провести міжрегіональні обміни молоддю, у т.ч. молоді з інвалідністю та молоді з числа внутрішньо переміщених осіб, яка постраждала внаслідок війни, з метою підвищення їхньої соціальної та громадської участі у процесах відновлення країни |
Божедарівська селищна рада (Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму) |
|
|
|
||
Завдання 17 Реалізовано програму залучення молоді до громадянського та політичного життя, зокрема, осіб з інвалідністю та молоді з числа внутрішньо переміщених осіб |
||||||
Захід 17.1 Провести освітньо-виховні заходи (тренінги, семінари, форуми) для представників молодіжних центрів та активної молоді для підвищення рівня їх спроможності та якості діяльності, зокрема щодо роботи з різними категоріями молоді, у т.ч. особами з інвалідністю та молоді з числа внутрішньо переміщених осіб, для її залучення до громадянського та політичного життя |
Божедарівська селищна рада (Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму) |
|
|
|
||
Захід 17.2 Провести тренінги для представників молодіжних рад, у т.ч. молоді з інвалідністю, та молоді з числа внутрішньо переміщених осіб, яка постраждала внаслідок війни, щодо участі у процесах ухвалення рішень |
Божедарівська селищна рада (Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму) |
|
|
|
||
Захід 17.3 Провести інформаційно- просвітницькі заходи (акції, форуми, тренінги) для молоді стосовно інструментів участі молоді у громадянському та політичному житті |
Божедарівська селищна рада (Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму) |
|
|
|
||
Стратегічна ціль : усім громадянам доступні публічні та соціальні послуги, які відповідають міжнародним стандартам |
||||||
Завдання18 Проведене комплексне дослідження діючої системи соціальних послуг для осіб з інвалідністю/сімей з дітьми з інвалідністю, дітьми з порушенням розвитку або в яких існує ризик отримання таких порушень, в Україні та визначено перспективи у подальшому формуванні вищезазначеної системи |
||||||
Захід 18.1 Зібрати та узагальнити інформацію про поточну ситуацію в області щодо надання соціальних послуг особам з інвалідністю/ сім’ям з дітьми з інвалідністю, дітьми з порушенням розвитку або в яких існує ризик отримання таких порушень (включаючи ситуацію до та після впровадження воєнного стану) |
Божедарівська селищна рада (Відділ соціального захисту населення) |
|
|
|
||
Завдання 19 Забезпечено координацію послуг навколо особи/дитини зі стійким обмеженням повсякденного функціонування |
||||||
Захід 19.1 Створити умови для спеціальної підготовки асистентів учня, в тому числі з числа батьків (інших законних представників) дітей з інвалідністю, які за висновком інклюзивно-ресурсного центру потребують супроводу під час інклюзивного навчання |
Божедарівська селищна рада (Відділ соціального захисту населення та Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму) |
|
|
- |
||
Захід 19.2 Створити умови для організації надання соціальної послуги із супроводу під час інклюзивного навчання |
Божедарівська селищна рада (Відділ соціального захисту населення та Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму) |
|
|
- |
||
Завдання 20 Запроваджено процес розвитку соціальної послуги підтриманого проживання для осіб з інвалідністю, осіб похилого віку |
||||||
Захід 20.1 Провести функціональний аудит дитячих будинків-інтернатів та психоневрологічних інтернатів з метою впровадження соціальної послуги підтриманого проживання |
Божедарівська селищна рада
|
|
|
- |
||
Захід 20.2 Вивчити питання щодо забезпечення житловими приміщеннями дітей з інвалідністю з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які проживають у державних або інших соціальних установах, після досягнення повноліття |
Божедарівська селищна рада (Відділ соціального захисту населення) |
|
|
- |
||
Захід 20.3 Забезпечити консультування батьків та інших членів родин, в сім’ях яких проживають дієздатні особи з інтелектуальними та психічними порушеннями, щодо механізмів державної підтримки таких осіб, зокрема, визнання особи обмежено дієздатною та /або надання соціальних послуг дієздатним особам з інтелектуальними та психічними порушеннями (підтримане проживання, консультування тощо) для зменшення кількості осіб, яких у судовому порядку визнають недієздатними (щоквартально). |
Божедарівська селищна рада (Відділ соціального захисту населення) |
|
|
- |
||
Стратегічна ціль: держава сприяє підвищенню рівня здоров’я та забезпеченню фізичної активності населення |
||||||
Завдання 21 Інтегровано державну політику охорони здоров’я в частині здоров’я населення, просвітництва, гуманізації та культивування здорового способу життя із державною політикою безбар’єрності (принцип «здоров’я, а не лікування») |
||||||
Захід 21.1 Провести гендерно чутливі інформаційно-просвітницькі заходи для зміцнення здоров’я населення, раннього виявлення захворювань, формування навиків здорового способу життя, у тому числі щодо зниження поширеності тютюнокуріння, відповідальної самозбережувальної поведінки (принцип “здоров’я, а не лікування”) |
Божедарівська селищна рада КНП “Божедарівський Центр первинної медико-санітарної допомоги"
|
|
|
|
||
Захід 21.2 Спростити доступ різних груп населення до вакцинації |
Божедарівська селищна рада (КНП “Божедарівський Центр первинної медико-санітарної допомоги")
|
|
|
|
||
Захід 21.3 Висвітлити інформацію про гендерно-чутливі інформаційно-просвітницькі заходи для зміцнення здоров’я населення, раннього виявлення захворювань, формування навиків здорового способу життя, у тому числі щодо зниження поширеності тютюнокуріння, відповідальної самозбережувальної поведінки (за принципом: “здоров’я, а не лікування”) |
Божедарівська селищна рада Божедарівська селищна рада (КНП “Божедарівський Центр первинної медико-санітарної допомоги")
|
|
|
|
||
Завдання 22 Забезпечено розвиток гендерно чутливого простору в закладах охорони здоров’я, розширено застосування підходів дружніх до сімей з дітьми та маломобільних груп населення |
||||||
Захід 22.1 Врахувати підходи гендерної чутливості, дружньості до сімей з дітьми та маломобільних груп населення при будівництві, реконструкції закладів охорони здоров’я |
Божедарівська селищна рада (КНП “Божедарівський Центр первинної медико-санітарної допомоги")
|
|
|
|
||
Захід 22.2 Розширити охоплення послугою раннього втручання в закладах охорони здоров’я за принципом раннього виявлення дітей, які мають порушення розвитку або в яких існує ризик виникнення таких порушень |
Божедарівська селищна рада (КНП “Божедарівський Центр первинної медико-санітарної допомоги")
|
|
|
- |
||
Завдання 23 Створено систему реабілітаційної допомоги військовослужбовцям та ветеранам |
||||||
Захід 23.1 Розробити маршрут Захисника для отримання комплексної реабілітації: скерування до закладів охорони здоров’я / реабілітаційних закладів, які надають реабілітаційні послуги. |
Божедарівська селищна рада (КНП “Божедарівський Центр первинної медико-санітарної допомоги")
|
|
|
- |
||
Завдання 24 Запроваджено систему раннього втручання |
||||||
Захід 24.1 Провести щорічний моніторинг та оцінювання якості послуги раннього втручання, що вже надається |
Божедарівська селищна рада (КНП«Божедарівський Центр первинної медико-санітарної допомоги") |
|
|
- |
||
Захід 24.2 Визначити на щорічній основі (грудень) потреби населення адміністративно-територіальної одиниці (територіальної громади) в послузі раннього втручання |
Божедарівська селищна рада (КНП«Божедарівський Центр первинної медико-санітарної допомоги") |
|
|
- |
||
Захід 24.3 Здійснити розробку (перегляд) регіональних (місцевих) цільових програм |
Божедарівська селищна рада (КНП«Божедарівський Центр первинної медико-санітарної допомоги") |
|
|
- |
||
Завдання 25 Запроваджено систему надання професійної комплексної послуги, що передбачає тимчасовий догляд, виховання та реабілітацію дитини в сім’ї патронатного вихователя |
||||||
Захід 25.1 Провести моніторинг стосовно випадків і причин потрапляння дітей у складні життєві обставини та визначення потреби територіальної громади у запровадженні послуги патронату над дитиною з визначенням кількості патронатних сімей |
Божедарівська селищна рада
|
|
|
|
||
Захід 25.2 Провести інформаційно-рекламні компанії |
Божедарівська селищна рада
|
|
|
|
||
Захід 25.3 Провести навчання кандидатів у патронатні вихователі |
Божедарівська селищна рада
|
|
|
|
||
Захід 25.4 Висвітлення інформації про розвиток системи сімей патронатних вихователів |
Божедарівська селищна рада
|
|
|
|
||
Стратегічна ціль: держава сприяє підвищенню рівня захисту жінок та дівчат, особливо з інвалідністю, від насильства в умовах війни |
||||||
Завдання 26 Забезпечено перегляд наявних процедур розгляду справ та надання допомоги жінкам та дівчатам з метою приведення у відповідність до кращих світових практик та уникнення ретравматизації потерпілих |
||||||
Захід 26.1 Провести гендерно чутливі інформаційно-просвітницькі заходи для формування в суспільстві нульової толерантності до насильства та експлуатації жінок. |
Божедарівська селищна рада (КНП “Божедарівський Центр первинної медико-санітарної допомоги")
|
|
|
|
||
Захід 26.2 Висвітлення інформації про проведення гендерно чутливих інформаційно-просвітницьких заходів для формування в суспільстві нульової толерантності до насильства та експлуатації жінок |
Божедарівська селищна рада (КНП “Божедарівський Центр первинної медико-санітарної допомоги")
|
|
|
|
||
Напрям 5: Освітня безбар’єрність: створені рівні можливості та рівний доступ до освіти, зокрема освіти протягом життя, а також здобуття іншої професії, підвищення кваліфікації та опанування додаткових компетентностей |
||||||
Стратегічна ціль : освітні потреби дорослих, молоді та дітей забезпечені якісною освітою продовж життя |
||||||
Завдання 27 Забезпечено підвищення рівня якості надання освітніх послуг у закладах загальної середньої освіти |
||||||
Захід 27.1 Забезпечити функціонування мережі спеціальних класів відповідно до потреб громади |
Божедарівська селищна рада (Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму) |
|
|
- |
||
Стратегічна ціль: потенціал кожної особи розкривається завдяки інклюзивній освіті |
||||||
Завдання 28 Забезпечено заклади освіти на всіх рівнях освіти допоміжними засобами для навчання та спеціальними підручниками, посібниками, в тому числі надрукованими шрифтом Брайля |
||||||
Захід 28.1 Забезпечити осіб з особливими освітніми потребами допоміжними засобами навчання |
Божедарівська селищна рада (Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму) |
|
|
|
||
Захід 28.2 Забезпечити осіб з особливими освітніми потребами спеціальними підручниками, посібниками, в тому числі надрукованими шрифтом Брайля, що друкуються за державним замовленням за рахунок державних коштів |
Божедарівська селищна рада (Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму) |
|
|
|
||
Завдання 29 Центри кар’єри закладів професійної освіти – осередки безбар’єрної побудови кар’єри |
||||||
Захід 29.1 Створення центрів професійної кар’єри в закладах професійної (професійно-технічної освіти) |
Божедарівська селищна рада (Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму) |
|
|
|
||
Захід 29.2 Формування ефективного кадрового складу центрів професійної кар’єри |
Божедарівська селищна рада (Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму) |
|
|
|
||
Захід 29.3 Забезпечення підвищення кваліфікації кар’єрних радників |
Божедарівська селищна рада (Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму) |
|
|
|
||
Захід 29.4 Забезпечення взаємодії центрів професійної кар’єри із здобувачами освіти, випускниками, роботодавцями |
Божедарівська селищна рада (Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму)
|
|
|
|
||
5. Очікуваний результат
В результаті реалізації Програми очікується:
забезпечення реалізації плану заходів з реалізації Національної стратегії із створення безбарєрного простору і Україні на період до 2030 року.
6. Фінансування Програми
Фінансування даної Програми буде здійснюватися за рахунок бюджету Божедарівської селищної ради, та/або за рахунок інших коштів не заборонених законодавством.
ПАСПОРТ
розвитку безбар’єрного простору на території Божедарівської селищної ради на
2023-2027роки
1
|
Програма затверджена |
Рішенням селищної ради |
2 |
Ініціатор розроблення Програми |
Божедарівський селищний голова |
3 |
Розробник Програми |
Відділ містобудування та архітектури Божедарівської селищної ради |
4 |
Відповідальний виконавець Програми |
Божедарівська селищна рада |
5
|
Термін реалізації Програми |
3 01.01.2023 року по 31.12.2027 рік |
6 |
Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми |
Бюджет селищної ради |
7 |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідний для реалізації програми |
1 000 000 грн. 00 коп. |
8 |
Основні джерела фінансування Програми |
Бюджет селищної ради |
Селищний голова Володимир ДЕРКО
ПЕРЕЛІК
розвитку безбар’єрного простору на території Божедарівської селищної ради на 2023-2027 роки
Назва напрямку діяльності |
Зміст заходів Програми з виконання завдання
|
Строки виконання |
Джерела фінансування |
Орієнтовні обсяги фінансування за роками виконання, грн. |
||||
Усього |
2024 рік |
2025 рік |
2026 рік |
2027рік |
||||
1 |
2 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
1. Безбар’єрний простір |
1.1.План заходів на з реалізації Національної стратегії із створення безбарєрного простору і Україні на період до 2030 року. |
2023-2027 роки |
Місцевий бюджет
|
1 000 000 |
250 000 |
250 000 |
250 000 |
250 000 |
Загальний обсяг |
1 000 000 |
250 000 |
250 000 |
250 000 |
250 000 |
Селищний голова Володимир ДЕРКО